
IN THE COURT OF APPEAL OF SEYCHELLES

Reportable/ Not Reportable / Redact
[2020] SCCA      18 December 2020
SCA 38/2018
(Appeal from CS 108/2016)

ROBERT ERNESTA Appellant
(rep. by Mr. Frank Elizabeth)

and

CHARLES BASTIENNE Respondent
(rep. by Mr. Basil Hoareau)

Neutral Citation: Ernesta v Bastienne (SCA 38/2018) [2020] SCCA - (18 December 2020).
Before: Robinson, Tibatemwa-Ekirikubinza, Dingake JJA
Summary: Defamation – defences of justification, qualified privilege and publication in 

the public interest.
Heard: 4 December 2020
Delivered: 18 December 2020

ORDER 

Having failed to  establish the defences of justification, qualified privilege and publication of a
matter in the public interest, the appeal fails and is hereby dismissed. Consequently, the appellant
is ordered to pay the respondent costs of this appeal. The order of the Supreme Court as to costs
in the suit before it, to the effect that the Defendants are jointly and severally liable to pay the
same to the Plaintiff, is upheld.

JUDGMENT

TIBATEMWA-EKIRIKUBINZA JA

The Facts

[1] Charles  Bastienne  (the Respondent)  filed a  claim for  defamation  within the Supreme

Court  of  Seychelles  against  Robert  Ernesta  (the  Appellant),  an  editor  of  a  daily

1



newspaper called the Seychelles Weekly together with Printec Press Holding Pty Ltd (2nd

Defendant in the suit before the Supreme Court).

[2] The  allegedly  defamatory  material  was  contained  within  an  article  titled  “Nepalese

businessman accuses Seychelles authorities of corruption”. The verbatim contents of the

said article were as follows:

“One Nepalese national, Mr. Pradhuma Kumar Deuja, who is the chair-person of

United  Manpower  Agency  in  Nepal  is  making  serious  allegations  of  corruption

within  the  Seychelles  Government  set  up  following  his  interactions  with  the

Seychellois Ministry of Home Affairs at the time it was headed by Minister Charles

Bastienne.  United  Manpower  Agency’s  business  is  to  recruit  Nepalese  for

employment abroad. They have been involved with the Seychelles Ministry of Home

Affairs in providing security personnel for the prisons and Marpol Security through

Ligi’s Agency directed by Mr. Martin Aglae.

Mr. Deuja avers that he has been cheated of considerable amounts of money by both

Mr.  Aglae  and Minister  Bastienne  who  he  claims  are  the  co-owners  of  Marpol

security services. During his last visit to the Seychelles in October, he was requested

to pay SR 122,500 to Ligi’s company as commission for the supply of 100 security

personnel for the Ministry of Home Affairs which he paid to a lady he claims is

Martin Aglae’s girlfriend. Mr. Deuja filmed the whole transaction and has made a

video of it which he is now circulating.

Subsequent to the payment, he and Aglae’s girlfriend was taken to the Minister’s

office where he alleges the money was given over to the Minister as well as other

documents  in  relation  to  the  personnel  his  company was  going to  send  over  to

Seychelles. In attendance was one Mrs. Florianne Vidot.

Mr. Deuja alleges  that  Mr.  Martin Aglae has  been recruiting security  personnel

from other non-authorized recruitment agencies in Nepal and not from his agency as

agreed. He states that his company is the only Government accredited company in

Nepal  to  undertake  the  activities  of  providing  security  personnel  to  foreign

countries. He has taken up a case against the Seychelles Ministry of Home Affairs

2



back  in  Nepal  and  as  a  result  the  Nepalese  Government  is  undertaking  an

investigation in the matter.

Mr.  Deuja  has  copied  all  relevant  documents  including  the  video  recording  to

President Danny Faure in the hope that he takes appropriate action.

The allegations are of a very serious nature and will adversely affect the credibility

of Seychelles Government if not dealt with accordingly.

[3] The  Respondent  alleged  that  the  above  words  were  defamatory  in  their  natural  and

ordinary meaning including the meaning that he:

(i) Has been guilty of the offence of corruption in terms of Section 91 of the Penal

Code;

(ii) Is a corrupt individual and Minister;

(iii) Has  abused  his  office  as  a  Minister  to  secure  financial  gains  for  his  own

benefit;

(iv) Has defrauded one Mr. Pradhuma Kumar Deuja of considerable amounts of

money;

(v) Has  failed  to  discharge  his  duties  as  a  Minister  in  a  professional  and

transparent manner; and/or

(vi) As a person, Minister and/or politician, is dishonest and untrustworthy and he

therefore be removed as a Minister.

[4] At the trial, the Respondent testified that he had never met the said Mr. Deuja or Martin

Aglae’s girlfriend. He also testified that the above article greatly embarrassed him in the

eyes  of  the  public,  his  Ministry,  and even the  members  of  his  Church.  He therefore

claimed the sum of SCR 2,000,000 as damages.

[5] Robert  Ernesta (Appellant)  and Printec Printing Holding (2nd Defendant)  on the other

hand  refuted  the  claim.  Appellant  pleaded  three  defences,  to  wit,  justification/truth,

publication of a matter in the public interest, and qualified privilege. The gist of Printec’s

defence  was  that  as  a  printery,  it  could  not  be  expected  to  analyse  every  bit  of  the

3



material sent to it for printing for the purpose of determining what was defamatory and

therefore ought not to be printed.

[6] The Appellant also maintained that the article was factually correct in that Deuja had

been cheated of considerable amounts of money by both Martin Aglae and Bastienne.

[7] The trial judge, S. Nunkoo J., found in favour of Respondent and held that the article was

defamatory. The reasoning given by the Judge was that Robert Ernesta was to a certain

degree reckless in his approach to the news he received. He found that the Appellant had

not  cared  to  check Bastienne’s  version  or  to  investigate  the  allegations  made by the

informer, Mr. Deuja, from other sources which a prudent journalist would have done.

[8] Furthermore, the trial Judge held that the Appellant herein had failed to establish in the

least the defence of justification or qualified privilege. 

[9] Judge therefore awarded Mr. Bastienne SCR 600,000 as damages on the premise that

Bastienne had suffered trauma caused to him at his place of work, family and in society

generally.

[10] Dissatisfied with the Supreme Court decision, Robert Ernesta appealed to this Court on

the following grounds:

Grounds of appeal

1. The learned Judge erred in law and in fact when he concluded, “I am of the

view that on a proper and thorough analysis of the evidence adduced he has

failed to establish in the least the defence of justification/qualified privilege.

2. The learned Judge did not consider all the defenses that were raised in his

defence and written submissions.

3. The learned Judge erred when he ordered the Appellant to pay SR 600,000

as  damages  jointly  and  severally  with  the  2nd defendant  as  the  award  is

totally unjustified, grossly exaggerated and exceptionally excessive in all the

4



circumstances of the case. The award departs substantially from precedents

in similar cases.

Prayers

[11] The Appellant prayed that this Court should reverse the judgment of the Supreme Court

and allow the appeal. In the alternative, he prayed that the quantum of damages awarded

should be reduced to a more realistic and credible figure.

Submissions of Counsel

Ground 1

Appellant’s submission

[12] The  Appellant’s  counsel  submitted  that  the  Appellant  had  proven  the  defences  of

justification and qualified privilege to the requisite standard of a balance of probabilities

and that the trial Judge had erred in law and fact in finding otherwise.

[13] It was also argued that the learned Judge only took a cursory look at the Appellant’s

defenses  and dismissed them out  rightly  without,  it  would appear,  further  exhaustive

consideration.

Respondent’s reply

[14] In reply,  the Respondent argued that  the Appellant  had not adduced any evidence to

prove the alleged truth of the impugned article  and had therefore failed to  prove the

defence of justification.

[15] With  regard  to  the  defence  of  qualified  privilege,  the  Respondent  argued  that  the

Appellant could not rely on this defence since he had been actuated by malice in the sense

that:

1. He caused publication of the article with a political motive given that he was a

council/executive member for two political parties and the Respondent was a

Minister in the Seychellois Government; and that

5



2. He focused his article on the Respondent and a one Mr. Algae, both of whom

are politicians, and neglected to mention a one Ms. Vidot who was also part of

the transaction alleged by Mr. Deuja.

[16] The Respondent did not specifically address the defence of ‘publication in the public

interest’ but seems to have done so under their submissions on qualified privilege.

Ground 2

Appellant’s submissions

[17] The Appellant contended that the learned Judge did not consider all the defenses that he

raised.  It  was  argued  that  whereas  the  Appellant  had  raised  three  defences,  to  wit:

justification, publication in the public interest, and qualified privilege, the learned Judge

did not consider and make a decision as regards the defence of publication of a matter in

the public interests.

Respondent’s reply

[18] Counsel for the Respondent argued that the Appellant had failed to prove the defences in

question, and referred to various parts of the record to augment his submission.

Ground 3

[19] The Appellant’s counsel submitted that considering previous cases and precedents, the

sum awarded to the Respondent as damages was exorbitant. Furthermore, that neither the

learned Judge nor the Respondent showed justification for such an award.

Respondent’s reply

[20] The Respondent argued that the trial judge had correctly relied on Regar Publications v.

Pillay, a case that involved the defamation of a minister and which is therefore similar to

the  instant  dispute.  Furthermore,  Respondent  argued  that  as  Regar  was  decided

approximately 20 years before the decision of the Supreme Court, the trial Judge was

6



justified  in  factoring  economic  changes  to  award  SCR 600,000.00,  which  would  be

functionally equivalent to the award of SCR 175,000 in Regar.

[20] Respondent also argued that based on the documented damage caused to the Respondent,

the award was appropriate.

COURT’S CONSIDERATION

Powers of the Court

[21] Appeals before this Court are by way of re-hearing, and this Court is vested with the

same powers as the Supreme Court of Seychelles and of the Court of Appeal in England

for the purpose of the said re-hearing. (See Rule 31 (1) and (3) of the Seychelles Court

of Appeal Rules; Section 12(3) of the Courts Act, Cap. 52;  and  Article 120(3) of the

Constitution of Seychelles)

[22] Importantly,  this  Court  may  dismiss  an  appeal  if  it  considers  that  no  substantial

miscarriage of justice has occurred even though the point in question has been or may be

decided in favour of the Appellant. (See the proviso to Rule 31 (5) of the Rules of this

Court).

Ground 1

[23] The essence of Ground 1 is that the learned trial judged erred when he found that the

Appellant had neither established the defence of justification nor the defence of qualified

privilege. The Appellant asserts that both defences ought to have succeeded based on the

evidence availed and the law applicable.

[24] In Seychelles, the law on civil defamation is governed by English Law. In this regard,

Article 1383(3) of the Civil Code of Seychelles Act, Cap. 33  (hereinafter the  ‘Civil

Code’) provides that:

The provisions of this article and of article 1382 of this Code shall not apply to the

civil law of defamation which shall be governed by English law.

7



The defence of Justification

[26] The defence  of  justification  (also  termed  ‘truth’)  is  that  the  words  complained  of  as

defamatory were true in substance and fact.  Halsbury’s Laws of England, para. 82 in

Vol. 28 (Reissue)

[27] The Defendant bears the burden of proving the defence of justification. The Plaintiff does

not have to prove that the defamatory matter was untrue. (Gatley on Libel and Slander,

5th Edition, Sweet & Maxwell, 1960, at p. 154)

[28] I note that the impugned article was, for the most part, worded as a report of allegations

made by a one Mr. Deuja rather than as a report of Mr. Deuja’s allegations as statements

of fact. In light of this, the important question is whether in proving justification within

the context of this case/appeal, the Appellant must prove the truth of the corruption itself,

or  only  the  truth  of  their  having  received  information  from  Mr.  Deuja  about  the

Respondent’s alleged corruption.

[29] To succeed as regards the defence of justification, the  Appellant had to prove that the

Respondent had indeed received the alleged bribe – not just that he had been informed by

Mr.  Deuja  that  the  Respondent  had  received  a  bribe.  What  is  defamatory  are  the

statements  to  the  effect  that  the  Respondent  had  been  corrupt;  and  the  Appellant’s

republication of those statements within the  Seychelles Weekly, even as allegations and

not statements of fact, constituted defamation.

[30] According to the persuasive authority of United Africa Press Ltd v. Zaverchand K Shah,

a decision of the Court of Appeal of East Africa ([1964] 1 EA 336) where the defamation

is an allegation that the Plaintiff committed an offence, the standard of proof regarding

the  defence  of  justification  to  a  defamation  claim  is  generally  higher  than  a  mere

preponderance  of  evidence,  and  “nothing  less  than  clear  evidence  should  suffice  to

establish an allegation of crime in justification of a libel.”  This was followed by the

Supreme  Court  of  Uganda  in  Monitor  Publications  Ltd  v.  Ricky  Nelson  Asiimwe

(Supreme Court Civil Appeal No. 16 of 2015).  In Bater v. Bater (8) ([1950] 2 All ER at

8



459), Lord Denning similarly stated that, “The more serious the allegation the higher the

degree of probability required; but it need not in a civil case reach the very high standard

required by the criminal law.”

[31] In  the  instant  case,  the  impugned  article  accused  the  Respondent  of  conduct  that,  if

proven, would amount to the offence of corruption contrary to Section 91 of the Penal

Code Act.

[32] While  the  Appellant  bore  the  burden  of  proving  the  defence  of  justification  to  the

standard above described, he failed to do so. The trial judge in fact notes within para. 19

of  his  judgment  that  the  Appellant’s  informant,  Mr.  Deuja,  never  testified  although

counsel for the Appellant had indicated that he would. The other witnesses called by the

Appellant did not help his case either.

[33] Additionally, the video recording allegedly showing the Appellant’s informant handing

over money (as a bribe) to a one Mrs. Vidot did not contain footage of the same money

being handed over to the Respondent later as alleged.

[34] The Appellant also failed to prove, at the very least, that the Respondent was a co-owner

of  Marpol  Security  Ltd  –  which  a  simple  registry  search  might  have  confirmed  or

disproved.

[35] When substantiating the defence of justification, what has to be proven to be substantially

true is the sting of the defamatory matter, not the substance of the entire document within

which the libel lies. In this case, the sting of the libel lay in the imputation of corruption

onto the Respondent himself,  and it  is the truth of that imputation that the Appellant

failed to prove in substance.

[36] Therefore, the Appellant did not adduce sufficient evidence to discharge their burden of

proving that  the Respondent  had received a  bribe.  They did not,  in  fact,  adduce  any

evidence to show that the Respondent was one of the owners of  Marpol Security,  the

company at the heart of the scandal.

9



[37] The Appellant therefore failed to establish the defence of justification and in this regard,

the appeal must fail.

The defence of qualified privilege

[38] The defence of qualified privilege is a public policy defence to defamation by which a

person who would otherwise be liable for defamation asserts that they, in good faith and

without  any improper  motive,  made a  [defamatory]  statement  in  execution  of  a  duty

(legal or moral) to make that statement to a person that had an interest in receiving it.

(Halsbury’s Laws of England, paras. 109 and 113 Vol. 28 (Reissue))

[39] In Reynolds v. Times Newspapers Limited and Others [2001] 2 AC 127, Lord Nicholls,

citing  Adam v. Ward  [1917] A.C. 309 at  334, notes within para. 144 that [qualified]

privilege  in  the  context  of  defamation  exists  where  “the  person  who  makes  the

communication has an interest or duty to make it to the person to whom it is made, and

the person to whom it is made has a corresponding interest or duty to receive it.” He

notes that the duty may be legal, moral, or arising from social circumstances, and there

must be reciprocity of duty and interest  as regards the communication.  Lord Nicholls

further notes that what is privileged is the occasion, and not the communication itself.

[40] However,  Reynolds  also laid  down  the  principle  that  the  requisite  standard  for

considering  whether  a  matter  was  privileged  in  the  context  of  journalistic  work  is

“responsible journalism,” a standard which the media themselves espouse (para. 49 of

Reynolds).  The  standard  of  responsible  journalism  has  also  been  accepted  and

incorporated  into  Canadian  jurisprudence  in  Grant  v.  Torstar  Corp.  2009  SCC  61,

wherein McLachlin, CJ. states that:

A defence that would allow publishers to escape liability if they can establish that

they acted responsibly in attempting to verify the information on a matter of

public interest represents a reasonable and proportionate response to the need to

protect reputation while sustaining the public exchange of information that is vital to

modern Canadian society.

10



[41] Therefore, a Defendant who fails to meet this said standard of responsible journalism will

not be able to avail themselves of the defence of qualified privilege.

[42] Reynolds  also enumerates the following ten factors as some of the matters to be taken

into  account  in  determining  whether  a  communication  published  in  the  context  of

journalism is protected by qualified privilege or not:

1. The seriousness of the allegation. The more serious the charge, the more the

public is misinformed and the individual harmed, if the allegation is not true.

2. The nature of the information, and the extent to which the subject-matter is a

matter of public concern.

3. The source of the information. Some informants have no direct knowledge of

the events.  Some have their  own axes to  grind,  or are  being paid for  their

stories.

4. The steps taken to verify the information.

5. The status of the information. The allegation may have already been the subject

of an investigation which commands respect.

6. The urgency of the matter. News is often a perishable commodity.

7. Whether  comment  was sought from the plaintiff.  He may have information

others do not possess or have not disclosed. An approach to the plaintiff will

not always be necessary.

8. Whether the article contained the gist of the plaintiff's side of the story.

9. The  tone  of  the  article.  A  newspaper  can  raise  queries  or  call  for  an

investigation. It need not adopt allegations as statements of fact.

10. The circumstances of the publication, including the timing.

[43] The above factors are a non-exclusive set of factors that may be taken into account. It

has been noted, however, that they are not a checklist and they need not all be decided in

favour of either party (See Economou v. De Freitas [2016] EWHC 1853 (QB)). What is

important is for the Court to have regard to the circumstances of the case and thereby

reach a considered decision.

11



[44] No doubt, the allegations made against the Respondent were of a very serious nature,

being allegations of corruption, abuse of office, and fraud. I equally have no doubt that

the  matter  itself  was one  of  public  concern  given that  it  involved an  officer  of  the

Government (a Minister) and the conduct of public affairs (i.e. the enlisting of security

services for the prisons).

[45] As to the source of the information on which the impugned article is founded, I note that

the informant was Mr. Deuja himself, who claims to have been asked for a bribe and

who further claims that he paid the same and witnessed its being handed over to the

Respondent. The informant therefore, on the face of it, had direct information regarding

the allegation. While he may have had an axe to grind with the persons he claims to have

defrauded him, that would not of itself suggest strongly that he was making the whole

story up. It might very well be that having been ‘defrauded’, the said informant was so

livid that he decided to expose the whole transaction regardless of the fact that it exposes

his own corruption as well.

[46] It is true that the Appellant did not seek the Respondent’s comments prior to publishing

the  impugned  article,  and  that  the  same  article  does  not  contain  the  gist  of  the

Respondent’s side of the story. Does this omission withdraw the defence of qualified

privilege  from the  Appellant?  Having  regard  to  the  totality  of  the  circumstances,  I

believe so.

[47] In his judgment, the trial judge extensively reproduces the portion of the trial transcript

covering  the Appellant’s  cross examination  (para.  22 of  the judgment)  by which he

admitted that:

1. He did not contact the Respondent to find out his side of the story prior to

publishing the impugned article because he “believed [he] had enough for a

start;

2. He did not see it fit to contact the Respondent; and

3. He  only  had  his  informant’s  word  that  the  Respondent  had  been  corrupt,

without any additional corroboration.

12



[48] I am in agreement with the learned trial judge that the Appellant was imprudent in going

ahead  to  publish  the  impugned  article  without  proper  verification  of  the  underlying

allegations  and  at  the  very  least,  ought  to  have  contacted  the  Respondent  for  his

comment on the matter so that his side of the story would be captured by the article. This

was indeed contrary to responsible journalism.

[49] This is  not to say,  however,  that  a failure to seek a comment from the subject  of a

potentially defamatory communication will always preclude reliance on the defence of

qualified privilege. Indeed,  Reynolds  notes that this will not always be necessary. The

totality of the circumstances must be considered.

[50] I find that given the totality of the circumstances and the fact that the Appellant only had

the uncorroborated word of his informant, Mr. Deuja, and did not even bother to confirm

whether  Marpol Securities  was co-owned by the Respondent, it was incumbent upon

him to seek the Respondent’s comment and side of the story prior to the publication.

Failure  to  do  so  renders  the  Appellant  reckless.  Consequently,  he  has  not  met  the

Reynolds standard of ‘responsible journalism’ and is therefore not entitled to rely on the

defence of qualified privilege.

[51] I do not, however, agree with the learned trial judge that the Appellant ought to have

held a face-to-face meeting with Mr. Deuja, the informant. I do not see the reason for

such a rule and have no doubt that information obtained electronically or otherwise may

be just as true or false as information obtained face-to-face with the informant. I would

therefore lay down no such rule. The fact that the Appellant had not had a face-to-face

meeting with Mr. Deuja is not therefore a factor I would use to hold that the Appellant

had not exercised due diligence befitting responsible journalism or had not verified the

story in question prior to its publication.

[52] Having concluded that the Appellant is not entitled to rely on the defence of qualified

privilege because he has not met the Reynolds standard for responsible journalism, it is

not necessary to decide whether or not he was actuated by malice in publishing the

13



impugned article. Proving malice would defeat an existing defence of qualified privilege

and since none exists here, the issue is moot.

Ground 2

[53] At trial, the Appellant raised three defences, to wit: justification, qualified privilege, and

publication  of  a  matter  in  the  public  interest.  Ground 2  alleges  that  the  defence  of

publication of a matter in the public interest was not considered by the trial judge.

[54] However, the defence of publication of a matter in the public interest, or as it was until

recently known, the Reynolds Defence, is a subset of the defence of qualified privilege.

In fact, the UK House of Lords declined, in Reynolds v. Times Newspapers Ltd [2001] 2

AC 127 (HL), to develop ‘publication of a matter in the public interest” by journalists

into a separate defence apart from the defence of qualified privilege. Instead, it was held

that  the  defence  of  qualified  privilege  could  be  extended  to  publications  made  by

journalists in the public interest, as long as those journalists had been responsible in their

reporting.

[55] I therefore find that in dealing with the defence of qualified privilege, the learned trial

judge also dealt with the defence of publication of a matter in the public interest.

[56] Having  re-examined  and  resolved  the  same  defence  under  Ground  1  above  and

concluded that the Appellant is not entitled to rely on the defence of qualified privilege,

this Ground fails as well.

Ground 3

[57] Since the Appellant neither established the defence of justification nor the inter-related

defences  of  qualified  privilege  and publication  of  a  matter  in  the  public  interest,  it

follows that he would be liable in damages.

[58] Ground 3 challenges the quantum of damages awarded by the trial judge, and asserts

that the award was “totally unjustified, grossly exaggerated, and exceptionally excessive

14



in all the circumstances of the case” and that it departs substantially from precedents in

similar cases.

[59] It  is  trite  law that  damages are  awarded as a matter  of  discretion  by the Court.  An

appellate court will only interfere with a lower Court’s award of damages if the trial

court acted on a wrong principle or the award was so manifestly low or high that it has

to be altered. (Regis Ah-Kong v. Conrad Benoiton and Marie-Rose Benoiton  (Civil

Appeal SCA 03 of 2016 at para. 4)).

[60] I will begin by examining whether the award of the damages in issue departs substantially

from similar cases decided in the past.

[61] The learned trial judge awarded damages of SCR 600,000 (para. 45 of the judgment). He

did so with reliance on Pillay v. Regar Publications (Pty) Ltd and Others  (1997) SLR

125,  a  case that  similarly  involved the  defamation  of  a  Government  Minister  and in

which the sum of SCR 175,000 was awarded as damages. The learned trial judge rightly

revised the award in Pillay upward to account for inflation and the rising cost of living

given that  Pillay  was decided over two decades ago. I therefore find that the award of

SCR 600,000 does not substantially depart from the similar precedent of Pillay v. Regar

Publications (Pty) Ltd and Others (1997) SLR 125, having regard to the long passage of

time and the economic changes that have transpired since then.  The other precedents

referred to, such as Laporte v. Fanchette (2013) SLR 593, were dissimilar and therefore

distinguishable.

[62] I would further award the Respondent costs of this appeal as against the Appellant only

and costs  of  the  suit  before  the  Supreme Court  as  against  the  Appellant  and the  2nd

Defendant jointly and severally.

Consequential orders

[63] In the circumstances, this appeal fails on all grounds

[64] Consequently, I would order as follows:

15



1. The Respondent is awarded general damages in the amount of SCR 600,000;

2. The Respondent is awarded costs of this appeal;

3. The order of the Supreme Court as to costs in the suit before it, to the effect that the

Defendants are jointly and severally liable to pay the same to the Plaintiff, is upheld.

Signed, dated and delivered at Palais de Justice, Ile du Port on 18 December 2020

_________________

Tibatemwa-Ekirikibinza JA

I concur ________________

Robinson JA

I concur ________________

Dingake JA

16


	The Facts
	[1] Charles Bastienne (the Respondent) filed a claim for defamation within the Supreme Court of Seychelles against Robert Ernesta (the Appellant), an editor of a daily newspaper called the Seychelles Weekly together with Printec Press Holding Pty Ltd (2nd Defendant in the suit before the Supreme Court).
	Grounds of appeal
	Prayers
	Submissions of Counsel
	COURT’S CONSIDERATION
	Powers of the Court
	Ground 1
	The defence of Justification
	The defence of qualified privilege

	Ground 2
	Ground 3

	Consequential orders


